Egymás C-vitaminjai vagyunk

Édesanyám sokat aggódott a vizsgaidőszak alatt. “Eszel rendesen? Küldjek ételt? Mire van szükséged?”- kérdezte folyamatosan. Én mindig elmondtam, hogy a hűtő tele van étellel, eszek, sőt még a C-vitamint is szedem, amit ő vett nekem decemberben és a lelkemre kötötte a naponta szedését. Talán megnyugtattam ezzel, magam sem tudom, de az biztos, hogy én túléltem ezt az egy hónapot. Pedig a C-vitamint is csak akkor
vettem be, amikor eszembe jutott.

Aztán az egyik nap, sápadtan és erőtlenül pillantottuk meg Őt, történetünk főhősét, aki rávilágított a C-vitamin valódi jelentésére. Átkaroltuk és felsegítettük a szobába. Fejemben a lehetőségek cikáztak. Mitől lenne jobban, mit adhatnék, mi segítene neki? Hirtelen édesanyám előírt C-vitaminja jutott eszembe és szaladtam a teológus tanuló felé, hogy magamhoz vegyem a kis dobozkát. Majdnem tele volt. Gondoltam ez dupla siker lesz, elfogyna2000px-C1000.svgk a tabletták és édesanyámnak sem hazudok, ha azt mondom, már egy szem sincs belőle és Ő-nek is segíteni tudok, hátha jobban lesz egy kis C-vitamin kúrától. Anyai mozdulatokkal, kicsit reszketve, kivettem egy tablettát a dobozból, a kezébe tettem, majd vízért nyúltam. Lenyelte. Fürkészem a tekintetét és reménykedtem, hogy hamarosan nem ilyen sápadtan fogom látni, hiszen ez a C-vitamin, édesanyám szerint, csodákra képes. Majd gondosan betakargatva, aludni engedtük a kis sápadt, könnyektől áztatott lelkét.

Eltelt néhány nap azóta. Ő egészségi állapota sokat nem változott, talán a kedve jobb lett. Az én lelkem viszont gondolkodóba esett. Nem használtam el túl sok tablettát a kis
dobozból, nem tartottam fontosnak, de sietve adtam át másnak, hogy segítsek. Nekem nem kellett C-vitamin. Én magam lettem a C-vitamin. Adni magadból mindazt ami jó, mindazt ami segít a másikon, sokkal nagyobb gyógyító kúra, mint az, hogy naponta az előírt C-vitamin adagodat magadhoz veszed. Többet jelent kiadni magadból a simogatás, a szavak nyugtató ereje által azt kellő táplálékkiegészítőt, amellyel inkább Ő lelkének segítesz, mintsem testi épségét fordítod jóra.

Mindannyian C-vitaminok vagyunk a magunk módján. Adni egymásnak, mindazt, ami tápláló. Adni mindazt, amit nem lehet kézzel megfogni, de egy pillantásban, egy mosolyban, egy nem annyira kedves tekintetben mindjárt észrevesszük.

SZÓLJ HOZZÁ!

