Virágok szirmában megtalált szempár

Egykor, nem is olyan régen gyermekként ültem a templom padjaiban. Nagy volt, de félelem sosem kerített hatalmába a magas mennyezet láttán. Legtöbbször a nők padjában foglaltam helyet, a szomszéd néni mellett, és amíg a lelkész prédikált, én gondosan fürkésztem a mennyezeten levő virágmotívumokat. Kerestem. Legtöbbször az egyforma virágokat próbáltam megtalálni, és ha végre sikerült kettőt találni, részleteibe menően biztos volt eltérés. Ezért haragudtam. Két egyforma kazettát, miért nem lehetett festeni? Az egész istentisztelet ezzel kell elteljen, hogy én gondos keresésÖrök nő motívumemben nem találok legalább két ugyan olyan motívumot, képet? Elmélyült állapotomból legtöbbször a csendes imára hívogató szertartási rész riasztott fel és néha szomorúan fogtam a pap bácsival kezet, hogy a mai vasárnap sem találtam meg a virágok társát. Ma már nem keresek. Boldogan foglalok helyet a fiatalok padjában és lelkem ráhangolom az istentiszteletre. Néha eluralkodik rajtam a kísértés, hogy még egyszer próbáljam meg, hátha így, felnőttként sikerül, de rájövök, inkább lelkemben keresem meg a kertészt, hogy ő az én lelki virágomat gondozza. S ha alkalom adtán palástban érkezem istentiszteletre, akkor eszembe sem jutnak a mennyezeten levő kazetták. Talán az izgalom… magam sem tudom, de érzem, hogy virágokat nem csak feltekintve látok. Mert a gyülekezet tagjaira pillantva, elcsodálkozom. Nem virágok, és mégsem találok kettőt ugyanabból a szempárból. De már nem vagyok szomorú és istentiszteletről nem csalódva indulok az ajtó felé, hanem hálával. Én kerestem, ugyanolyan két virágot, nem találtam. Én kerestem ugyanolyan két szempárt, nem találtam. De minden tekintetben ott láttam a virágmotívumok csodaszép látványát, a könnyekben az éltető nedűt, amely a virágnak kell, a mosolyban a reményt, amely a virágot növekedésre ösztönzi, a kézfogásban pedig, a biztos talajt, amelyre szüksége van a virágnak a kibontakozáshoz. Emberekben sem találtam hasonló virágszempárt, mégis teljes a kép. Ahogy a mennyezeten levő kazetták eggyé lesznek a különbözőségük ellenére is, a gyülekezet is úgy lesz eggyé és teljes Isten virágoskertjében.

Reklámok

SZÓLJ HOZZÁ!

